דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בנייה טרומית מול זו הקונבנציונאלית 

מאת    [ 24/11/2008 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 11263 פעמים ]

- מהי בנייה טרומית ?
יורם קראוס: "שיטת הבנייה המתועשת, או כפי שהיא מוכרת ותר לציבו הרחב - "הבנייה הטרומית", נכנסה לשימוש מתקדם לפני כשני עשורים, תחת שמות שונים, כדוגמת: "בנייה טרומית", "בנייה מתועשת", "שיטת ברנוביץ" ועוד. השמות הללו מבדילים בין השיטות השונות הנהוגות כיום בתחום הבנייה המתועשת. אבל בכולן מדובר באותה שיטת בנייה, בה מכינים במפעל את חלקי מעטפת הבניין מראש, שאותם יוצקים בתבניות הניתנות לשימוש רב-פעמי. רק אח"כ, מובאים חלקי מעטפת המבנה לאתר הבנייה לצורך הרכבתם. לאחר שמחברים ומרכיבים את המעטפת שיוצרת את הקירות החיצוניים של המבנה, משלימים ובונים את החלוקה הפנימית של המבנה/הדירה. היתרון הגדול של שיטת הבנייה המתועשת, זה שדחף אותה עד שהפכה לשיטת בנייה נפוצה, היא החיסכון בזמן שמעניקה השיטה".
"בהשוואה לשיטת הבנייה הקונבנציונאלית, הבנייה המתועשת מאפשרת לקצר את זמן ההקמה של מבנים ובנייני מגורים בלמעלה מ-30% מאלה של הבנייה הרגילה", אומר יורם קראוס. "עיקר יתרונה של השיטה בא לידי ביטוי בבנייה לגובה, שם ניתן להגיע לבנייה של קומה בשבוע, וזאת בהנחה שיוצקים בכל קו ייצור במפעל כ-40 קירות ביום, מה שבהחלט אפשרי".
"כאשר נכנסה הבנייה המתועשת היא הפכה למילה נרדפת לחדשנות בתחום הבנייה ותוך כדי שקמו לה מעריצים רבים, היא הלכה ונעשתה יותר יותר פופולארית", מספר יורם קראוס. "מדובר הרי בבנייה המתבצעת בתבניות ולא באמצעות בלוקים, וכך היא מאפשרת לספק מוצר נקי, מדויק, אסתטי בקווים חלקים וכמעט ללא טעויות. בשיטה הזו לא מתעסקים בטיח, לדוגמא, או כל הליך אחר של חומרי "בנייה רטובה", וניתן בקלות ליצור באמצעותה כל מיני צורות גיאומטריות ועיצוביות על הקירות. הבנייה המתועשת הרבה יותר ידידותית, כל תהליך הבנייה כמעט נעשה על פני הקרקע, על השולחנות במפעל והיא חוסכת את הצורך בכל תהליך הבנייה לגובה בעזרת פיגומים, משאבות בטון ומנופים. אבל, יש לזכור כי השיטה המתועשת מחייבת אנשי מקצוע שיודעים לבנות באמצעותה ונחזור לנקודה זו בהמשך המאמר".
"בשורה התחתונה תמיד נשאלת השאלה האם הבנייה המתועשת זולה יותר מהשיטות הבנייה הרגילות, והתשובה היא - לא בהכרח", אומר יורם קראוס, למרות שעל פניו נראה שהיא חוסכת הרבה מעלויות הבנייה בשטח. אבל כן מושג באמצעותה חסכון כלכלי מסוים, מעצם האפשרות לצמצם משמעותית את זמני הבנייה. בבנייה קונבנציונאלית, לדוגמא, לקוח בממוצע כ-20 יום לבנות קומה אחת, מה שבשיטה המתועשת ניתן לבנות בשבוע עד 10 ימים".
"בארץ עדיין קיימת חשדנות כלפי הבנייה המתועשת. בחו"ל נהוגה השיטה המתועשת כבר למעלה מ-20 שנה, והיא הצליחה לחדור שם הרבה יותר מאשר בישראל. הרבה בזכות העובדה שהיא מעניקה ללקוחות הרבה יותר גמישות, ובהרבה ארצות אירופאיות הלקוחות מעדיפים לקבל מבנים עם חללים פתוחים, ללא עמודים, הניתנים לחלוקה והתאמה על פי רצונם ודרישותיהם.
"כאמור, השיטה המתועשת מחייבת אנשי מקצוע שיודעים לבנות באמצעותה", מזכיר שוב יורם קראוס. "כשהגיע השיטה הזו לישראל לא ידעו בדיוק איך לעבוד איתה נכון והבניינים הראשונים שנבנו בישראל בשיטה המתועשת, היו בעצם שפני הניסיון של השיטה בארץ. לכך נוספו גם בעיות של בידוד, שבתחילת הדרך לא ידעו איך להתגבר עליהם. כל אלה הוציאו בישראל שם רע לשיטה המתועשת, והיא קיבלה תדמית של שיטת בנייה זולה ולא עמידה לאורך זמן. אבל מאז התפתחה מאוד כל הטכנולוגיה של השיטה בכלל ובתחום הבידוד בפרט, וכיום למדו להתגבר על כל הבעיות של תחילת הדרך, אבל כידוע, יותר קשה לשקם תדמית שנפגעה, מאשר לבנותך תדמית חדשה וכך נותרה שיטת הבנייה המתועשת כבן חורג לשיטות הבנייה הנהוגות בישראל, לצערנו - ללא כל הצדקה".
יורם קראוס
http://www.sms-projects.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב